Fei Tian Akademesinde Klasik Çin Dansı Üzerine Konferans

(Li Hongzhi, 27 Temmuz 2019)


Klasik Çin dansı nedir? Onun temelleri hakkında konuşalım. Hareketleri ve pozları (shen-fa ) antik dövüş sanatlarının kökeninden gelir ve gerçek şu ki dövüş sanatları isminin ( wu, wu shu 'da olduğu gibi) dans adıyla ( wu, wu-dao'da olduğu gibi) aynı şekilde söylenir. Bu ikili kullanım, kutsal varlıklar tarafından bu şekilde kararlaştırılmıştır. Bu arada, klasik Çin dans hareketlerinin hissi (shen-yun ), temel olarak geleneksel Çin operasının hareketlerinden gelir. Başlangıçta, klasik Çin dansına aslında "opera dansı" deniyordu.

Peki neden bazı insanlar klasik Çin dansının Pekin Dans Akademisi tarafından oluşturulan yeni bir dans formu olduğunu söylüyor? [Pekin Akademisi'nin öğrettiği] hareketler ve pozlar (shen-fa ) aslında dövüş sanatlarından ve operadan gelmektedir. Ancak [daha önceleri], dans sanatının bir sanat okulunda öğretmenlik için uygun hale getirilmesi ve dansın nasıl olması gerektiğine dair modern kavramlara göre daha uygun görünmesi için Pekin Akademisi, baleye giriş seviyesinde dans temellerinin bir kısmını eğitim metodları olarak benimsemiştir. Takla hareketlerine gelince (tan-zi-gong ) onlarda Klasik Çin dansının bir parçasıdır, geleneksel olarak binlerce Çin kültürünün bir parçası olan çeşitli sanat formlarının köküdür. Açıkça söylemek gerekirse, Pekin Dans Akademisi, Çin'in klasik dansını yaratmadı. Yarattığı şey "Klasik Çin Dansı" terimidir. Orijinal adı olan, "Çin Opera Dansı" adını aldı ve bunu "Klasik Çin Dansı" olarak değiştirdi.

Pekin Dans Akademisi'nin kendisi de, dansın verdiği hissin (shen-yun ) insanların Çin operasındaki hareket tarzından geldiğini, hareketlerin ve pozların temel unsurlarının (shen-fa ) Çin opera dansı ve dövüş sanatlarından geldiğini itiraf etmektedir. Gerçekte Çin operası, kendi shen-fa 'sının dövüş sanatlarından geldiğini söyler; aslında opera, geleneksel Çin dövüş sanatlarına ait olan shen-fa 'ları çok eski çağların başlarında kabul etmiştir. Tüm bunlar bize klasik Çin dansının uzun zamandır var olan bir şey olduğunu ve Pekin Dans Akademisi'nin icat ettiği bir şey olmadığını söyler.

Öyleyse neden Pekin Dans Akademisi, klasik Çin dansının kendilerinin yarattığı yeni bir dans biçimi olduğunu söylüyor? Elbette, sadece "opera dansını" "klasik Çin dansı" olarak adını değiştirmedi - klasik Çin dansını öğretmek için bir dizi yöntemler de oluşturdu. Aslında dansa yeni adını veren Akademi idi; daha önce klasik Çin dansına "operaya ait dans" diyorlardı. Ve baleden gelen öğretme yöntemlerini ona kattı. Tabii ki hepsi bu değildi; klasik Çin dansını öğretmek için bir akademi formatı da kullandı. Geçmişte Çin'de, sahne sanatları eğitimi geleneksel öğretim yöntemleriyle yapılırdı. Tiyatro yapan gruplardaki eski kıdemli kişiler, yeni öğrencilere yol gösterirlerdi ve bazıları aynı anda birçok öğrenciyi, hatta tüm tiyatro grubunu oluşturan düzinelerce insanı eğitirlerdi. Çin'in klasik dansı sanat endüstrisine girip "klasik Çin dansı" olarak öğretilmesi ancak, ilk olarak, Pekin Dans Akademisi tarafından yapılmış olabilir. Oysa daha sonra okula giden genç öğrenciler bunu gerçekten anlamadılar. Bunun da ötesinde, kötü niyetli ÇKP kasıtlı olarak Çin tarihini baltalamıştır, öğrencileri Çin tarihi konusunda bilgisiz kılmış, bu yüzden "klasik Çin dansının" Akademinin icat ettiği yeni bir dans formu olduğunu söylemiştir. Bu başlı başına, tarihin ve Çin'in bin yıllık geleneksel kültürünün mirasına saygısızlık etmektir.

Aslında, Pekin Akademisi'nin kurulduğu sırada, Çin'deki iller ve sahne sanatları toplulukları da bu tür Çin danslarını öğretiyor ve performanslarında kullanıyorlardı. 40'lı ve 50'li yıllarda, kendi Fei Tian Sanat Akademisi müdürümüz Bayan Guo bile, Zhongnan Tiyatro'sunda idi ve bu dansları yapıyorlardı. Bu, Pekin Dans Akademisi'nin kurulmasından önceydi! Diğer bir deyişle, okulun kurulduğu süre zarfında, Çin'deki birçok sanat grubu performanslarında klasik Çin opera dansı tarzını zaten çoktan beri kullanıyordu.

Biliyorsunuz, Pekin Dans Akademisi'nin klasik dans eğitiminde kullandığı tüm terimler-özel dans tekniklerinin isimleri ve tekniklerin gerektirdikleri ya da shen-fa ve shen-yun 'da kullanılan terimler-opera türü danstan gelmiştir. Dahası, Akademi bu terimleri aldı ve onları olduğu gibi kullandı. Bu, chong ve kao gibi terimleri içerir; han ve tian; ning, qing, yuan, qu; ping-yuan, li-yuan ve ba-zi-yuan'un üç dairesel hareket yolu; shou, yan, shen, fa, bu; Liang-xiang; jing, qi, shen ve daha birçok şeyi içerir. Dans formunun tüm temel unsurları -ilk önce sağa ve ardından sola, ilk önce yukarı ardından aşağı, ilk önce arkaya ardından öne, ilk önce öne ardından arkaya ve böyle devam eder- aynen olduğu gibi, bunlar operadan alınmadır. Demek istediğim şu ki, Akademi bunları yaratmadı; onlar başlangıçta Çin klasik dansının bir parçasıydı. Pekin Dans Akademisi, Çin "opera dansını" aldığından ve "klasik Çin dansı" olarak değiştirdiğinden beri, Çin'deki herkes, yerel sanat topluluklarından tutun her ildeki askeri sanat grupları, amatörden profesyonele tüm sahne sanatları grupları ve Çin opera okulları ve tiyatrolar dışındaki tüm büyük meslek okulları ve kolejleri kendi danslarını tanımlamak için Klasik Çin Dansı adını kullanmaya başladı.

Bu da bizi Shen Yun ve Fei Tian Akademesine getiriyor-her ikisi de klasik Çin dansını kullanmıyor mu? Tabii ki, en başından beri, Shen Yun ve Fei Tian Akademisi, Pekin Akademisi'nde öğretilen klasik dansın tarzına veya ritmine ( yun-lü ) dikkat etti, çünkü Pekin Akademisi shen-fa öğretirken, standartlaştırılmış yun-lü 'yü ortaya çıkardı. Bununla birlikte, bütün temel yun-lü elementleri çok uzun zamandır vardı. Shen Yun, Akademi'de öğretilen bu yun-lü 'den faydalandı. Anladınız, değil mi? Shen Yun ve Fei Tian, Pekin Dans Akademisi'ndeki yun-lü 'den yararlandılar ve onu kullandılar.

Bugün Çin'de klasik Çin dansının realitesi, her ilin kendine has bir tarza sahip olmasıdır. Pekin'deki kolejler bile Pekin Dans Akademisi'nin yun-lü 'sünü kullanmıyor ve hatta açıkça reddediyorlar. Tüm Çin'de Pekin Dans Akademisi'nin [yaklaşımını] dans eğitimi veya performanslarında kullanan tek bir sahne sanatları grubu yok çünkü herkes kendi klasik Çin dansı versiyonunun en iyisi olduğunu düşünüyor. Garip olan şey, Pekin Akademisi'nin kendi Gençlik Dans Şirketi'nin bile klasik Çin dansını alıp, "Çin tarzı modern dans" olarak adlandırması ve bazı başka şeyleri de karıştırarak onu tanınmaz hale getirmesidir. Pekin Dans Akademisi için bu gerçekten yüze atılan bir tokat gibidir. Kendine bile saygı göstermiyorsan, başkalarının sana saygı duymasını nasıl beklersin? Hatta ona, "Han-Tang dansı" olarak adlandırdıkları uydurma bir isim bile takmışlar ve onu klasik Çin dansı diye öğretiyorlar, aslında o tilki hareketlerinden başka bir şey değildir ve şeytani bir havası vardır. Bunun Çin'in en saygın dans kurumunda olduğunu görmek gerçekten üzücü bir durum.

Fei Tian Akademisi ilk kurulduğunda, Pekin Dans Akademisi'nin yun-lü 'sünü öğretmek istediği için Akademi'nin dans rutinlerinden bazılarını öğrenme amacıyla kullanması gerekiyordu. Aslında, Fei Tian, Çin Minzu Üniversitesi'nde öğretilen yun-lü dansını ya da herhangi bir bölgesel ya da herhangi bir ilin dansının yun-lü 'sünü kullanabilirdi ya da opera'nın yun-lü dansını doğrudan kullanabilirdi. Ancak, Fei Tian Sanat Akademisi'ndeki eğitmenlerin çoğu, Pekin Dans Akademisi'nin mezunları olduklarından, doğal olarak öğrendikleri yun-lü ile devam ettiler. Her durumda, Pekin Akademisi'nin yun-lü 'sü doğruydu ve Shen Yun'un ihtiyaçlarını karşılıyordu, bu yüzden öğretim için o kullanıldı.

Yun-lü 'ye gelince, olaylara uygulama veya manevi açıdan bakalım. Çin kültürü ilahi bir şekilde verildi ve daha yüksek varlıklar tarafından gözleniyordu. Pekin Dans Akademisi klasik dans için bir çalışma programı hazırlarken, yüksek varlıklar uzun zamandır bunun Shen Yun'un gelecekte kullanması gereken bir şey olduğunu biliyordu. Bu yüzden kesinlikle bu dans formunun arkasında ilahi bir el vardır. Shen Yun'un bu dans formunu insan dünyasında kurtuluş sunmak için kullanması gerçeği ise oldukça önemli bir şeydir. İnsan kültürü sürekli olarak kendini tekrar eder. [Dans formunun] tanrıların tarihin başlangıcından çok önce insanlık için ortaya koydukları kültürle aynı doğrultuda gidip gitmeyeceğine dair bir soru vardı. Dolayısıyla, bu şeylerin Shen Yun tarafından varlıkları kurtarmak için kullanılması için önceden hazırlıklar yapılması gerekiyordu. Bu açıdan, Pekin Dans Akademisi'nin klasik Çin dans öğretimi yöntemlerini ortaya çıkaranlar harika bir şey yaptılar.

Shen Yun Gösteri Sanatları ve Fei Tian Koleji şu andaki durumuna geldi, Fei Tian ve Shen Yun'ün shen-fa standartlarının şimdiki Pekin Dans Akademisi'nden oldukça farklı olduğunu görebilirsiniz. Shen Yun ve Fei Tian Kolejinin klasik dans dersleri ile elde etmek istedikleri şeyler, Pekin Dans Akademisi'nden tamamen farklıdır. Birincisi, geleneğin yoluna geri dönmek ve bu dans formunu Çin'in ilahi kültürünün özü olan en yüksek durumuna getirmektir. Bu arada, ikincisi, toplumun sürekli düşüşünü takip ederek, şık ve modaya uygun olmak adına geleneksel ve klasik olanı çarpıtmalarıdır. Bu noktada, bu dans biçimi, klasik dans bölümünün müfredatına eklendi ve Çin tarzı modern dans, çağdaş dans ve bu sahte Han-Tang, performanslarına ekledi; bu sözde Han-Tang dansı ve hareketleri aslında tilki ruhları tarafından kontrol edilenler tarafından yaratıldı. Bunu duymaktan hoşlanmayacaklar elbette, çünkü kazanılmış çıkarlarının tehdit altında olduğunu hissediyor olabilirler. Oysa kim o şeyi öğrenirse, bir tilki ruhu tarafından ele geçirilecektir. İnsanların incindiğini gördüğü zaman kimse bunu görmezden gelemez. Fakat bu şey günümüzdeki tüm okullara girdi. Üzücü olmasına üzücü olabilir fakat bu zamanın bir ürünüdür.

Bu yüzden, olayların ne durumda olduğuna bakalım, ister Pekin Dans Akademisi, ister Fei Tian Akademisi veya Shen Yun olsun, kullandıkları temel klasik Çin dans elementleri aynıdır. Sadece shen-fa standartları, kurumlar olarak amaçları farklıdır, ayrıca Fei Tian ve Shen Yun daha sonra shen-fa 'yı yaparken uzun tutmasından dolayı, yun-lü 'de farklılaşmıştır. Başlangıçta, Fei Tian Akademisi ve Shen Yun, Pekin Dans Akademisi'nin yun-lü 'sünü kullandı. Ancak bu noktada, Shen Yun'un yun-lü 'sü artık Pekin Akademisi'ninkiyle aynı değil ve gerçekte, ikisi arasında fark yavaş yavaş fazlalaştı.

Bildiğiniz gibi Shen Yun, shen-fa dansı açısından en yüksek standartlara ulaştı. Bu shen-fa becerileri sadece klasik Çin dansında değil, aynı zamanda her türlü dans formunda ve fiziksel sahne sanatlarında da aranan bir şeydir. İnsanlar onu antik zamanlardan beri aramaktadır ve bazıları tek bir kişinin bile bu dans becerilerine sahip olmadığını söylerdi. Tüm dans formlarında başarının zirvesini temsil ederler ve "shen dai shou" (vücut kolları yönetir) ve "kua dai tui" (kalça bacakları yönetir) denir. Bu tekniklerle çalışmak başka herhangi bir dans formunun başarabildiğinin ötesinde kişinin uzuvlarının esnemesine neden olur; bale yapanlar ve artistik jimnastikçiler bile bu şeyleri merak etmeye ve bulmak için çabalamaya devam ediyor. Bu teknikler hakkında bir şeyler duymuş olabilirler, ama hiç kimse bu teknikleri onlara öğretemez ve hiç kimse onları gerçekten anlayamaz. İşte böyle, ve hiç kimse bunları nasıl uygulayacağını bilmiyor. Ama hepinizin "shen dai shou" ve "kua dai tui" hakkında bilginiz var. Bunlar benim tarafımdan, Shifu'nuz tarafından, öğretilen şeyler. Shen Yun'dekiler, ayrıca Fei Tian Akademisi ve Sanat Akademisi öğrencileri de onları öğreniyor ve uyguluyorlar. Bu noktada, öğrenciler eğitimlerini, Pekin Akademisi'nin değil, Shen Yun'un klasik Çin dansı tarzında alıyorlar. Yani, temelde, Shen Yun'un kendi dans duygusu, kendi yun-lü'su vardır. Şimdi sahip olduğumuz şey aslında artık Pekin Dans Akademisi'ninkiyle aynı değildir. Aynı dans rutinlerini almış olsaydınız - tıpkı birkaç gün önce seyrettiğiniz Pekin Dans Akademisi'nin videosundaki rutinleri gibi -ve onları Shen Yun'un shen-fa 'sını kullanarak uyguladığınızı farz edelim, o zaman o rutinler tamamen farklı görünürdü. Yani başka bir deyişle, başlangıçta Shen Yun onların yun-lü'sünü kullanıyordu, ancak zamanla kendi yolunu oluşturdu. Esneme yöntemleri yun-lü 'yü değiştirdiği için, Shen Yun şimdi kendi metodunu oluşturdu. Bu kesinlikle açıklığa kavuşturmanız gereken bir şeydir.

Klasik Çin dansının kendisi gerçekten "klasiktir" - binlerce yıllık inanılmaz kültürün sonucu ortaya çıkan bir danstır. Pekin Dans Akademisi bile "klasik" teriminden uzaklaşamıyor, kendi dansını "klasik dans" olarak adlandırıyor. Akademi neden klasik dans olarak adlandırıyor? Modern, yeni icat edilmiş bir dans formuna nasıl klasik denilebilir? Bu bir çelişki değil midir? Okul sadece modern bir öğretme yöntemi geliştirdi, oysaki onunla ilgili klasik olan her şey ve temel unsurları uzun zamandır vardı. Bu oldukça mantıklı değil mi?

Geçmişte, sizinle Çin kültürünün kutsal olandan ilham aldığını, Çin'in nasıl özel bir yer olduğunu, Çin kültürünün daha yüksek yaşamlar tarafından ortaya konduğunu ve her şekilde onlar tarafından izlendiğini anlattım. Ve dünyadaki bütün insanlar, hangi ırktan olurlarsa olsunlar, bir zamanlar Çin'de bir hanedanlığın halkıydı; hepsi başka bir yere reenkarne edilmeden önce birkaç yüz yıl Çin'de reenkarne oldular ve bu beş bin yıl böyle devam etti. Dolayısıyla, doğrudan söylemek gerekirse, bu kültür, dünyadaki herkesin daha önce deneyimlediği birşeydi. Dolayısıyla, insanlar, ırkları veya milliyeti ne olursa olsun, Shen Yun'un sergilediği geleneksel parçaları gördüklerinde, özellikle klasik Çin dansıyla ortaya çıkan kültürü gördüklerinde, belirsiz bir aşinalık duygusuna kapılırlar. İnsanlığın eski zamanlardan beri sahip olduğu evrensel değerlerin ve geleneksel kültürden gelen düşünce, inanç ve geleneklerin tasvirini gördüklerinde, hepsini anlıyorlar. Ve bunun nedeni, anılarında bir yerin bu tür bir kültürden edindiği deneyimlerden kaynaklanmasıdır. Böylece Shen Yun, performansları yoluyla varlıkları kurtarırken, insanlar ne izlediklerini ve kurtarıldıklarını anlayabiliyorlar. Başka bir etnik köken ya da milletten bir şey kullanmak isteseydiniz, bu kadar büyük bir etkisi olmazdı ve anlaşılması dahi zor olurdu.

Bunun bir başka yönü hakkında konuşalım. Klasik Çin dansının ilk dönemlerinde, tanrıların insanlığa kültür bahşettiği tarih öncesi dönemde, insanların dans biçiminin nesilden nesile aktarılırken çarpıklaşacağını biliyorlardı. Bildiğimiz gibi, insanlar "ilerleme" içindeler - yeni bir şey yaratarak, diğerlerinden farklı bir şekilde ilerlemek ya da diğerlerinden daha iyi şeyler yapmak kendi izlerini bırakmak istiyorlar. Fakat bu tür bir düşünce aslında geleneksel olanı değiştirir. Bir şeyi ne kadar değiştirdiğiniz önemli değil, ilahi olarak verilen bir şeyden, orijinalinden daha iyi olamayacaktır. Modaya uygun olduğunu, gerçekten yeni olduğunu, çok iyi ve ilginç olduğunu düşünebilirsiniz, ancak hiçbir önemi yoktur ve ilahi koruması olan birşey değildir ya da daha yüksek varlıklar tarafından ebedi hale getirilebilecek bir şey değildir. Yani fikir şudur, yüksek varlıklar klasik Çin dansını insanlara aktarmaya başladıklarında bunları dikkate aldılar ve bu yüzden onu doğrudan ya da tamamını aktarmadılar. Bazı danslar sarayda, bazıları halk dansları olarak, bazıları ise opera aracılığıyla kabul edildi, ancak gerçek shen-fa dövüş sanatlarında korundu.

Bilirsiniz, tarihsel olarak, dövüş sanatları çok ciddi bir şeydir. O zamanlar onları uygulayanlar ölümüne dövüşürlerdi ve savaş alanında da dövüş sanatlarını kullanmak zorundalardı. Onları kafanıza göre yapmaya kalktığınızda öldürülmeniz işten bile değildi ve bu yüzden hiç kimse onlarla uğraşmaya cesaret edemedi ve bu da shen-fa 'nın değişmesini engelledi. Gerçekten de, dövüş sanatlarında kullanılan hareketler binlerce yıldan beri aynı ve bu yüzden shen-fa 'ları sürekli olarak aktarıldı. Ancak günümüzde ÇKP'nin kötü ruhu, Çin halkına zulmetmek ve Çin'in geleneklerini yok etmek için geldi. Dövüş sanatlarının geleneksel kültürün bir parçası olduğunu görünce, onu da yok etmeye çalıştı. Bu yüzden insanlar yeni dövüş sanatları yarattı ve tüm geleneksel dövüş sanatlarını ortadan kaldırdı. Dağlarda yaşayan bazı uygulayıcıların geleneksel formları korumuş olmaları mümkün ve asıl temel şeyler onlarla korunmuş olabilir. Ancak dünyamızdaki dövüş sanatlarına gelince, onlar kötü ÇKP tarafından sabote edildiler ve geleneksel biçimleri tamamen değiştiren yeni dövüş sanatları ortaya çıkardılar. Ve bu yüzden sadece geleneksel dövüş sanatları, gerçek shen-fa 'yı binlerce yıl boyunca etkin bir şekilde koruyabilmiştir.

Çin'in geniş kültürel alanında, sanatlar birbirini etkiler ve tamamlar, birbiri ile örtüşebilir. Örneğin, birçok sanat formu havada takla atma sanatını (tan-zi-gong ) ödünç almış ve birçoğu da dövüş sanatlarının shen-fa 'sını ödünç almıştır. Doğru değil mi? Çok önemli başka bir şey de opera ile aktarılan shen-yun 'un verdiği duygu. Shen-yun 'un değeri, manalı şeyleri ifade etmeye çalıştığınızda ortaya çıkar. Bale gibi fazla anlam içermeyen şeylerde, içsel anlam ifade etmek bir gereklilik değildir. Ancak, klasik Çin dansında, bu Shen Yun faktörüne sahip olmalısınız, ancak o zaman bu duygusal ifadeyi iletebilmeniz veya iletmek istediğiniz her şeyi iletebilmeniz mümkün olur. [Shen-yun ]'un oynadığı rol budur, Shen Yun'un dans hikayelerindeki karakter tasvirleri bunun güzel bir örneğidir. Karakterleri onunla betimleyebilir ve hikayelerini anlatabilirsiniz; bununla birlikte, Shen Yun, dansla tiyatro üretebilir ve bu dansları insanları kurtarmak için kullanabilir. Olaylara böyle baktığınızda, ilahi olan kültürün değerini ve önemini anlayabilirsiniz.

İlahi olarak verilen kültürün belirli bir özelliği vardır, bu da insan dünyasında yin ve yang dengesinin göz önünde bulundurması gerekliliğinin olduğudur. Yani, tek bir şey aynı anda, hem olumlu hem de olumsuz bir amaca sahip olmaktadır. Dolayısıyla, dövüş sanatları tek bir nedenden dolayı var olmadı, sadece kendine has nedenlerden dolayı var olmadı. Wu kelimesi ikili bir kullanıma sahiptir ( dövüş ve dans içindir) ; telaffuzu aynıdır ancak yazılı karakterleri farklıdır. Ve aynı wu, birçok şekilde kullanılabilir. Yüksek yaşamlar bir şeyler yaptığında, onu sadece tek bir amaç için yapmazlar. Dünyada yeni bir şey ortaya çıktığında, diğer tüm boyutlardaki şeylere bağlanır. Bu nedenle, o şeyin her bir boyutta ne gibi bir etkisinin olacağını düşünmek zorundadırlar: hem yüksek hem de alt düzlemlerin boyutlarındaki etkileri, dikey boyutlarda ve yatay boyutlardaki etkileri düşünürler. Yeni bir şey ortaya çıktığında, ancak, dünyada ve her boyutta olumlu bir etkiye sahip olacak bir şey ise, ve diğer her şeyle iyi bir şekilde uyumlu olabilecekse elde edebilirsiniz. Aksi halde, bu şey tutulmayacak, tanınmayacak ve yüksek varlıklar tarafından tanınması gerektiği için ileri sürülmeyecektir. Bu yüzden, yüksek bir varlık bir şeyi ortaya attığında, sadece bu şeyi düşünüp diğer her şeyi göz ardı etmez. Büyük bir gruptaki tüm varlıklar arasındaki tüm bağlantıları pürüzsüz hale getirmesi gerekir. Yani bu basit bir şey değil, değil mi? Hiç basit değildir.

Sanatsal çevrelerdeki kişiler bir şeyler hakkında tartışmaya başladığında, bazen bu oldukça ilginç olabilir. Çin opera dünyasındaki insanlar Pekin Dans Akademisi'ni sorguluyor, şöyle şeyler söylüyor: Tüm bu şeyler operadan geldiğinden dolayı bunların klasik dansla geldiğini nasıl söyleyebilirsiniz? Ve aslında, aslında onlarınki - özellikle de shen-yun - hepsi operadan geliyor. Ama sonra dövüş sanatları insanları şöyle diyor: [opera insanlarına]: Operada kullandığın dans, hepsi dövüş sanatlarından. Ve bu da doğrudur, hemen hemen hepsi ordandır. [Operada kullanılan] shen-yun bile, dövüş sanatlarından "shen-fa "dan çıkan ve hepsi için geçerli olan bir şeydir. Tam olarak geriye doğru adım adım gitiğinizde dövüş sanatlarına rastlarsınız. Neden bu derse wu'nun ikili kullanımı hakkında konuşarak başladım? Bunun köküne ve gerçekten ne anlama geldiğine inmek için, ikili kulanımı olan bir wu vardır: biri kültürel veya sanatsal anlamda kullanılır, ve o dans içindir; Bir diğeri ise savaş ya da askeri anlamda kullanıldığında, o savaş içindir. Biri kültürel anlamda ve biri savaş anlamında; bir pozitif ve biride negatiftir. İnsan kültürü tam olarak böyle, biliyorsunuz - bir şeyi ortaya çıkardığınızda, insan dünyasında iki şekilde tezahür edecektir. Tamamen iyi bir şey yapmak isterseniz, olamaz çünkü o şey içerisinde kötü bir şeyler barındırmak zorundadır. Ve eğer tam olarak kötü bir şey ortaya çıkarmak istiyorsan, bunu da yapamazsın, çünkü onun içinde de iyi bir şeyler olmalıdır. Çünkü insan dünyasında işler iyinin ve kötünün olduğu bir dengeye, yin ve yang dengesine sahiptir. İşte bu fenomen böyle ortaya çıkmıştır ve insan kültürü de böyle ortaya çıkmıştır.

Öyleyse neden herkes - cennette ya da dünyada olsun - aşağılık ÇKP'ye karşı çıkıyor? Yüksek varlıklar onu tanımıyor - hiç iyi değil ve onun yaptığı kötülük tanrıların izin verdiği türden bir kötülük de değil. O kadar sapmıştır ki, çok aşağılıktır, gerçekten kötü bir canavardır. Evrende onun için bir yer yok. O, insanların çok karması olduğu için son zamanlarda ortaya çıkan bir şeydir. Ne kadar korkunç ya da zalim davrandığı farketmiyor. Daha yüksek varlıklar, sadece çok fazla karmaya sahip olanların karmalarından kurtulmaları için onu kullanıyorlar ve onunla işlerini bitirdikten sonra, onu yok edecekler. Fakat yüksek bir yaşam insanlar arasında iken, insanları kurtarmak için daha yüksek seviyelerde Fa öğretilerini yayması, bu farklıdır ve insan boyutunun prensiplerine bağlı değildir.

Sonuçta, bugün hakkında konuştuğum şey özlü, ama aynı zamanda kesindi. Gerçektende tüm bunlar böyle ortaya çıktı. Herkes anladı mı?

(Dans öğrencileri ve okul fakültesi, Çin Geleneğine uygun olarak öğretmenlerine teşekkür ettiler, "Xie-xie, Shifu!" diyerek konferans sona erdi.)